2.04.2013

Sajak kabur: Sahabat & pacar




Sahabat..
Dulu kita sama2 bersama
Suka duka tangis tawa..
 Sungguh ku pertahankan ukhuwah yang dibina..
Atas namaNYA

Kau dan aku
Sama2 setuju..
Takkan terburu-buru..
Cinta picisan yang tiada hala tuju..

Ku ukir senyuman...
Pegang erat  ikatan iman..
Sedikit pun tak rasa ketinggalan..
Meskipun  rakan sekeliling semua sudah berpasangan..

Kerana..

Kau dan aku
Sama-sama setuju..
Hanya akan sama memburu..
Mengejar cintaNYA yang satu..

Namun kini… tak lagi seperti dulu..
Masamu padanya.. lebih lama dari masamu bersamaNYA
Aku keliru..
Buntu..
Hilang jalan..
Terkilan…
Ragu..
Dengan janji2 mu dahulu..

Saat baca quran , kau lupakan…
Diganti dengan hilai tawa. Gurau senda mu dengan nya

Solat disurau?Ah.. lupakan saja…
“dia” lebih kau pentingkan daripada “DIA”

Aku keliru,mana dirimu yang dulu?
Kini kau bagai tidak dipandu..

Ya tuhan..
Kuatkan aku Ya Rahman..

...

No comments: