8.23.2014

Dialog Kehidupan: Panggilan Jodoh

Aku sedang Berada di Pusat Beli belah: Jayaone Petaling Jaya ketika ini; Event Art for grab. Tak semena-mena Telefon Bimbit berbunyi. Skrin tertera: Ummi...Segera aku menyisih ke tepian mengasing diri dari rawak orang kebanyakan.

Aku: Assalam'alaikum.. ummi apa khabar?
Ummi:Alaikumsalam..khabar baik.. Abang Kat mana ni? kerja ke?
Aku: Kat Pj..tak kerja..cuti hari ni, ada tolong-tolong kawan buka booth kat event ni..ambil hadiah menang pertandingan doodle haritu sekali..
Ummi: Oh..ingatkat kerja.Abang balik sibuk ke? balik tak minggu depan?

Aku: Sibuk la jugak..tapi boleh je kalau nak balik.ada apa ya ummi?
Ummi:Abang, kawan abang si Ida nak tunang dah minggu depan..
Aku: Oh? (agak terkejut!) Ya ke? Alhamdulillah..
Ummi: Ko tak sedih ke?
Aku: La..nak sedih apa..dah Jodoh dia..baguslah..
Ummi:Ustazah
(Ibu ida) kata;Ida tunggu kau datang lama sangat..Bagikan kat orang lain..Ustazah suruh ko datang jugak minggu depan..ada majlis kesyukuran sikit..Katanya Anis kena datang.

Aku: (pfftt..) (tak dapat menahan diri.aku 'ter'berlutut kat dalam mall depan ramai2 orang sebab terkejut! Statement ustazah ni!!!!)
ha3!..InsyaAllah ummi..InsyaAllah Anis balik..


(T^T)

...................................................................................................................................................
*Suruh aku datang pulak? nak buat drama kuch2 Hota hey? -Harapan Palsu~

No comments: