8.09.2013

Dialog Kehidupan : Aku & kartun



Ketika kawan lama, Aidil bersama isteri datang raya tempohari, kenangan lalu lukis melukis komik waktu sekolah rendah bertalu.ketika sesi perpisahan lalu soalan pun ditanyakan..

Aidil: Balikdulu nis!
Aku: Allah, kawan lama aku Aidil.. Selamat hari Raya ya..Maaf Zahir Batin..( sambil berpelukan )
Aidil: Kau tak melukis kartun lagikah?
Aku: Hehehe.. sikit -sikit adalah.sekarang buat design je banyak dil, architecture kan..
Aidil: Oh, bila nak masuk TV?
Aku: Eh, takde lah..jauh lagi gayanya kalau nak masuk TV
Aidil: Kawan aku ada satu, budak Klang, Firdaus nama dia lukis kartun gak.dah masuk TV dah dia..
Aku: Oh,Firdaus? x kenal kot..( sambil senyum -senyum )
Aidil : Lukis la balik nis, boleh dikembangkan tu..
Aku: Insya Allah ada rezeki..
...................................................................................................................................................................

*entah..bila nak mula?

No comments: