9.14.2014

Dialog Kehidupan: Pertanyaan tentang jodoh

Bila umur kita sudah menjangkau dewasa; - sudah habis belajar/mulai kerja. Kebanyakkan daripada kita akan ditanya soalan-soalan "cepumas" tentang jodoh: lebih -lebih lagi ketika menghadiri acara bermusim: Reunion/Hari raya/Kenduri kahwin..etc.. Soalannya berkisar seperti: "Kau bila lagi?" " Kau lepas ni kan?" "Orang muda2 ni jangan lama-lama.." Biasa kan dengar? mari aku kongsikan jawapan aku kalau berhadapan dengan soalan sebegini.. Aku sediakan beberapa opsyen jawapan untuk balas/ selamatkan diri.Pilihlah kau orang minat nak guna yang mana..
...............................................................................................................................................................


Opsyen 1: Dialog Untuk Makcik2 yang bermulut laser

Makcik:Eh kau bujang bila lagi?umur dah tua,Takkan tak laku kot?Kawan2 ko semua dah jalan.
Aku: Saya tengah tunggu la ni cik.. Tunggu suami Makcik.
Makcik: Ko tunggu siapa?Buat apa tunggu suami aku?
Aku: Tunggu suami makcik kahwin lagi, saya kahwin la!!
Makcik:.... (Pastinya Makcik tersebut tersentap)

..................................................................................................................................................................
Opsyen 2: Jawapan gurau-gurau 

Makcik 2: Ha Bujang....Bila nak rewang rumah engkau pula ni?
Aku: InsyaAllah Makcik, Hujung tahun.
Makcik: Oh, dah ada rupanya ya! orang mana? Bulan berapa?
Aku: Hujung tahun cik..Tapi tahun bila tak tahulah!!
Makcik: ....(Nescaya perbualan terhenti kerana beliau terasa diperkotak-katikkan)
...................................................................................................................................................................
Opsyen 3:Kalau malas nak jawab
Mamat 1: Kau bila pulak nak hantar kad?
Aku: (buat-buat nangis) Tunang aku baru je meninggal bulan lepas...
Mamat1: (pastinya dia panik dan minta maaf!!!)
 ............................................................................................................................................................
 Opsyen 4: Diaolog penuh keinsafan

Mamat 2: He3.. Ko bila pulak nak jalan?
Aku: Aku? Entahlah..entahkan jodoh jalan dulu ke maut yang jalan dahulu..aku pun tak tahu..
Mamat 2:....(Nescaya beliau akan tertunduk insaf!!)
..................................................................................................................................................................

Opsyen 5: Dialog 'Pick up line' Mengayat bakal Bapa Mertua

Pakcik: Ha, anaknya Cikgu Daie, Ko makwenye dah ada belum?
Aku: Makwenya belum ada pakcik, Anak pakcik yang lawa tu.. dah ada orang belum?

...Kalau ada can, Nescaya kau dijemput makan karipap di rumahnya....
..................................................................................................................................................................

Opsyen 6: Dialog 'Pick up Line' Mengayat awek

Awek: Shazni, Shazni Bila pula nak kahwin?
Aku: Awak single lagi tak?
Awek:.... (Nescaya dia akan terdiam kemalu-maluan)

....
Pfft..
Hey! Hey!
:D

No comments: